loading...
پارس کلوب
M & A& V بازدید : 24 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

 

 

معمای آزادی زندانی, تست هوش, معماهای جالب و خواندنی

شخصی در زندان است و شرط باز شدن درب زندان و آزادی زندانی منوط به گذاشتن ۶ لیتر آب بر روی پدال قفل زندان است.

 

در داخل زندان دو ظرف ۵ لیتری و ۷ لیتری وجود دارد زندانی باید با این دو ظرف آب را طوری جابجا کند که در ظرف ۷ لیتری ۶ لیتر آب باشد تا آنرا بر روی پدال زندان بگذارد تا قفل زندان باز شود.

 

البته می توانید فایل زیر را نیز دانلود کنید و در محیط اکسل انیمشن آنرا اجرا و معما را حل کنید.اینجا

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

 

جواب معما :

ابتدا 7 لیتری پر می کنیم میریزیم تو 5 لیتری ، بعد 5 لیتری رو خالی می کنیم دو لیتر باقی مونده توی 7 لیتری رو میریزیم توی 5 لیتری ، دوباره 7 لیتری رو پر می کنیم 3 لیتر می ریزیم توی 5 لیتری پر می شه دوباره خالیش می کنیم 4 لیتر باقی مونده رو می ریزیم توی 5 لیتری دفعه بعد که 7 لیتری رو پر کردیم 1 لیترش رو میریزیم توی 5 لیتری 6 لیتر باقی می می مونه
منبع:yjc.ir

 

 

 

 

 

 

معمای توپ پینگ پنگ, معما, بازی پینگ پنگ

شما مشغول بازی پینگ پنگ خونه یکی از دوستاتون هستین و ناگهان آخرین توپ پینگ پنگی که داشتین می افته داخل یک سوراخ. این سوراخ در حقیقت یک لوله نازک فلزیه که کف زمین سیمانی کار گذاشته شده و 30 سانت هم عمق داره.

 

چطوری می تونین اون رو بدون ذره ای آسیب بیرون بیارین در حالی که تنها ابزار شما راکت پینگ پنگ تون، بند کفشهاتون و یک بطری آب معدنی که برای رفع عطش در اتمام بازی، تهیه کرده اید؟ البته به یاد داشته باشین که بطری آب معدنی پلاستیکی به خاطر قطرش توی لوله نمی ره.

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

 

جواب
متاسفانه عمده ابزارهاتون در این لحظه بدردتون نمی خوره بجز آب داخل بطری. تنها کاری که باید انجام بدین، اینه که یک مقدار آب داخل لوله بریزید تا اینکه توپ بر روی آب شناور شده و از سوراخ بالا بیاید.

 

 

 

 

 

 

میدان جنگ, شعله آتش, راه حل معما

شما در یک درگیری در میدان جنگ برای جلوگیری از پیشروی دشمن لازم است که دقیقا ظرف 45 دقیقه یک پل عبوری را منفجر کنید البته هیچ وسیله ای برای محاسبه زمان ندارید. تنها وسیله ای که همراه شماست دو طناب چاشنی انفجاری بعلاوه کبریت برای روشن کردن طنابهاست. با توجه به نکات زیر معما را حل کنید.

 

در ساخت طناب‌ها از مواد خاصی استفاده شده که مقاطع مختلف آن با سرعت متفاوتی می سوزد

 

شعله آتش دقیقا یک‌ساعت طول می کشد تا از ابتدای طناب به انتهای آن برسد و کل طناب بسوزد

 *************

************

***********

**********

*********

********

*******

******

*****

****

***

**

*

جواب
درست در یک زمان ابتدا و انتهای یک طناب و ابتدای طناب دیگر را آتش بزنید. درست در لحظه‌ای که طنابی که دو سر آن را آتش زده‌اید خاموش شد (که دقیقا بعد از 30 دقیقه خواهد بود)، ‌انتهای طناب دوم را نیز روشن کنید (در غیر اینصورت طناب دوم نیم ساعت دیگر نیز خواهد سوخت). حال طناب دوم از این لحظه 15 دقیقه دیگر خواهد سوخت تا به انتها برسد و این مجموع زمان ها 45 دقیقه خواهد شد که درست زمانی است که شما باید پل را منفجر کنید.

 

معمای دزد کیف, تست هوش, دزد کیف

روزی در مدرسه کیف معلمی را دزدیدند . براساس شواهد بدست آمده ، پنج نفر به نام های A ، B، C، D، و E متهم می شوند . این پنج نفر چنین می گویند :


A: من کیفی بر نداشتم من هیچ وقت دزدی نکرده ام. کار D بود .


B: من کیفی برنداشتم . پدرم خیلی ثروتمند است و من خودم کیف دارم . E میداند دزد کیست.

 

C : من کیفی برنداشتم من قبل از شروع سال تحصیلی E را نمی شناختم . کار D بود .

 

D : من این کار را نکردم . کار E بود . A دروغ می گوید که من کیف را دزدیده ام .

 

E : من کیفی را برنداشتم . B کیف را برداشت . C حرف من را تایید می کند ، چون سالهاست مرا می شناسد.

 

بعدا اولیای مدرسه با تطمیع توانستند از این پنج نفر اعتراف بگیرند که هر یک از آنها دو جمله راست و یک جمله دروغ گفته است . چه کسی کیف را دزدیده است ؟

••

••

••

••

••

••

••

••

••

••

••

••

جواب 
کسی که دیگری را در بر داشتن کیف متهم کرده است قطعا کیف را بر نداشته است چون در غیر این صورت دو دروغ گفته است یکی این که من کیف را بر نداشتم و بعدی این که فلانی کیف را برداشته است تنها گزینه ای است که دیگری را متهم به برداشتن کیف نکرده است b
است b پس جواب صحیح

 

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما عملکرد پارس کلوب چگونه بوده است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 34
  • بازدید کلی : 3,822